Naszym klientom oferujemy diagnozowanie, montaż oraz serwis instalacji zasilanych gazem LPG. Nasza firma posiada status Autoryzowanego Zakładu BRC .
Specjalizacja: auta USA, silniki V6, V8.
Przy doborze instalacji gazowej powinien pomóc wyspecjalizowany zakład zajmujący się montażem. Podstawowymi informacjami mogącymi ułatwić dopasowanie instalacji LPG do samochodu jest moc silnika, ilość cylindrów, czy silnik posiada plastikowy kolektor dolotowy, czy posiada system OBD. Decyzję podejmuje i tak właściciel samochodu, gdyż on za nią płaci, a koszt wynosi od 1200 zł dla instalacji gaźnikowej, 1800 zł II generacji (instalacja podciśnieniowa) dla silnika z sondą lambda, 3600 zł (IV generacja) sekwencyjny wtrysk gazu (4-cylindry), 5500 zł sekwencyjny wtrysk gazu (6-cylindrów).
Montaż miksera w układzie dolotowym silnika powoduje dławienie przeływu i spadek napełnienia cylindrów, a zatem spadek momentu obrotowego silnika. Moc silnika jest to iloczyn momentu i prędkości obrotowej silnika. Strata mocy występuje przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika i wynosi około 3% (dotyczy to tylko instalacji I i II generacji).
Mieszanki paliwa i powietrza o składzie stechiometrycznym (?=1), czyli takiej, która ulega całkowitemu spaleniu. Większe zużycie gazu wynika z mniejszej wartości Decydujące znaczenie dla mocy silnika ma wartość opałowa miopałowej mieszanki paliwowo-powietrznej gazu o około 20%.
Przeglądy gazowe wykonujemy dla własnego bezpieczeństwa, niezawodności instalacji, jak również w celu uniknięcia uszkodzenia silnika. Na przeglądach gazowych jest sprawdzana szczelność instalacji gazowej, sprawność układu zapłonowego, okresowa wymiana filtra gazu. Filtr gazu powinien być wymieniony po przebiegu około 30 tys. Następstwem zapchania filtra gazu jest zmniejszenie ciśnienia gazu, co powoduje ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną, a tym samym wysoką temperaturę spalania, co nie wpływa korzystnie na silnik. Takim samym efektem jest zła regulacja gazu.
Układ zapłonowy jest przystosowany do silnika zasilanego benzyną. Zmiana rodzaju zasilania na mieszaninę propan-butan powoduje zwiększenie napięcia niezbędnego do przeskoku iskry o około 30%. Cewka zapłonowa wytwarza napięcie dopółki nie nastąpi przeskok iskry. Mieszanka gazu i powietrza w komorze spalania powoduje opory, które uniemożliwiają przeskok iskry przy napięciu takim jak dla benzyny. Większe napięcie niszczy izolację na świecach (powstają czarne pęknięcia na izolatorze porcelanowym świecy) i przewodach wysokiego napięcia. Przy uszkodzonym wysokim napięciu następuje zjawisko "strzału" w układzie dolotowym silnika.
Efekt wybuchu w kolektorze dolotowym może występować przy uszkodzonym układzie zapłonowym lub przy zbyt ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej. Możemy tego uniknąć regulując prawidłowo silnik i częściej wymieniając świece i przewody wysokiego napięcia. Możemy również zamontować instalacje gazową z sekwencyjnym wtryskiem gazu. Montując taką instalacje unikniemy wyżej wymienionych problemów.
Serwis ASJ AUTOMOTIVE zajmuje się montażem instalacji gazowych firmy BRC. Posiada zespół wyszkolonych i doświadczonych pracowników, którzy doradzą w sposób profesjonalny, jaką założyć instalacje. Na czas montażu oddany jest do dyspozycji klienta samochód zastępczy. Po zamontowaniu instalacji oferujemy rzetelne i fachowe przeglądy gazowe. Posiadamy również urządzenia do diagnostyki silnika wszystkich marek samochodów. Oferujemy przeglądy gazowe nie tylko firmy BRC, ale również innych producentów.