ASJ AUTOMOTIVE Elbląg Kazimierzowo 14B,   trasa Nr 7 Warszawa - Gdańsk
Dział części: tel. 55 236 14 59          Serwis tel. 699-902-361 , 55 641-16-66

pytania i odpowiedzi

Naszym klientom oferujemy diagnozowanie, montaż oraz serwis instalacji zasilanych gazem LPG. Nasza firma posiada status  Autoryzowanego Zakładu BRC .

Specjalizacja: auta USA, silniki V6, V8.

Czym kierować się przy wyborze instalacji gazowej?

Przy doborze instalacji gazowej powinien pomóc wyspecjalizowany zakład zajmujący się montażem. Podstawowymi informacjami mogącymi ułatwić dopasowanie instalacji LPG do samochodu jest moc silnika, ilość cylindrów, czy silnik posiada plastikowy kolektor dolotowy, czy posiada system OBD. Decyzję podejmuje i tak właściciel samochodu, gdyż on za nią płaci, a koszt wynosi od 1200 zł dla instalacji gaźnikowej, 1800 zł II generacji (instalacja podciśnieniowa) dla silnika z sondą lambda, 3600 zł (IV generacja) sekwencyjny wtrysk gazu (4-cylindry), 5500 zł sekwencyjny wtrysk gazu (6-cylindrów).

Czy moc silnika przy zasilaniu benzyną po zamontowaniu instalacji gazowej pozostaje bez zmian?

Montaż miksera w układzie dolotowym silnika powoduje dławienie przeływu i spadek napełnienia cylindrów, a zatem spadek momentu obrotowego silnika. Moc silnika jest to iloczyn momentu i prędkości obrotowej silnika. Strata mocy występuje przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika i wynosi około 3% (dotyczy to tylko instalacji I i II generacji).

Skąd się bierze większe zużycie LPG niż benzyny?

Mieszanki paliwa i powietrza o składzie stechiometrycznym (?=1), czyli takiej, która ulega całkowitemu spaleniu. Większe zużycie gazu wynika z mniejszej wartości Decydujące znaczenie dla mocy silnika ma wartość opałowa miopałowej mieszanki paliwowo-powietrznej gazu o około 20%.

W jakim celu przeprowadza się przeglądy gazowe?

Przeglądy gazowe wykonujemy dla własnego bezpieczeństwa, niezawodności instalacji, jak również w celu uniknięcia uszkodzenia silnika. Na przeglądach gazowych jest sprawdzana szczelność instalacji gazowej, sprawność układu zapłonowego, okresowa wymiana filtra gazu. Filtr gazu powinien być wymieniony po przebiegu około 30 tys. Następstwem zapchania filtra gazu jest zmniejszenie ciśnienia gazu, co powoduje ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną, a tym samym wysoką temperaturę spalania, co nie wpływa korzystnie na silnik. Takim samym efektem jest zła regulacja gazu.

Dlaczego po zamontowaniu instalacji gazowej powinniśmy częściej wymieniać świece zapłonowe?

Układ zapłonowy jest przystosowany do silnika zasilanego benzyną. Zmiana rodzaju zasilania na mieszaninę propan-butan powoduje zwiększenie napięcia niezbędnego do przeskoku iskry o około 30%. Cewka zapłonowa wytwarza napięcie dopółki nie nastąpi przeskok iskry. Mieszanka gazu i powietrza w komorze spalania powoduje opory, które uniemożliwiają przeskok iskry przy napięciu takim jak dla benzyny. Większe napięcie niszczy izolację na świecach (powstają czarne pęknięcia na izolatorze porcelanowym świecy) i przewodach wysokiego napięcia. Przy uszkodzonym wysokim napięciu następuje zjawisko "strzału" w układzie dolotowym silnika.

Jak można zapobiec "strzałom" w układzie dolotowym?

Efekt wybuchu w kolektorze dolotowym może występować przy uszkodzonym układzie zapłonowym lub przy zbyt ubogiej mieszance paliwowo-powietrznej. Możemy tego uniknąć regulując prawidłowo silnik i częściej wymieniając świece i przewody wysokiego napięcia. Możemy również zamontować instalacje gazową z sekwencyjnym wtryskiem gazu. Montując taką instalacje unikniemy wyżej wymienionych problemów.

Dlaczego warto zamontować instalację gazową w naszej firmie?

Serwis ASJ AUTOMOTIVE zajmuje się montażem instalacji gazowych firmy BRC. Posiada zespół wyszkolonych i doświadczonych pracowników, którzy doradzą w sposób profesjonalny, jaką założyć instalacje. Na czas montażu oddany jest do dyspozycji klienta samochód zastępczy. Po zamontowaniu instalacji oferujemy rzetelne i fachowe przeglądy gazowe. Posiadamy również urządzenia do diagnostyki silnika wszystkich marek samochodów. Oferujemy przeglądy gazowe nie tylko firmy BRC, ale również innych producentów.

Do czego służy lubrifikator?

  • oczyszcza i nasmarowuje nagrzane i wysuszone ściany zaworów, zapewniając utrzymanie normalnego poziomu chłodzenia gniazd zaworowych;
  • zmniejsza wypalanie gniazd zaworowych;
  • redukuje gromadzący się nagar (substancja powstająca na skutek spalenia mieszanki paliwowej)- powód wypalenia zaworów i gniazd zaworowych;
  • utrzymuje niską emisje poziomu spalin-niski poziom zawartości tlenku węgla w spalinach;
  • zmniejsza zużycie elementów silnika;
Udostępnij na Google+
Rancho ® Performance to amerykański lider w technologi zawieszeń do samochodów  Jeep ,SUV oraz  innych pojazdów.     Oferta... więcej »
 Tarcze nacinane AS-TEC , to najlepsza propozycja dla seryjnego zamiennika,trwałość ,żywotność , efektywność hamowania oraz powłoka cynkowa dla zabezpieczenia przed przedwczesną... więcej »
 ASJ AUTOMOTIVE informuje że przy płatności gotówką  20% upustu na wszystkie oleje MOPAR ! Zapraszamy do korzystania z rabatów... więcej »
Skorzystaj z dodatkowego rabatu na wszystkie klocki hamulcowe DNA Ceramic Oferta skierowana tylko dla klientów hurtowych!      Serdecznie... więcej »
Jeśli restaurujesz swój muscle car classic car i poszukujesz części postaramy się pomóc , napisz do nas wycena nic nie kosztuje:) DZIAŁ CZĘŚCI tel.55 236 14... więcej »
Projekt i realizacja © 2015 Agencja Reklamowa idealmedia.pl - Profesjonalny system CMS, studio graficzne, portale internetowe. Materiały zawarte na stronie chronione są prawem.